Hopp til hovedinnholdet

Avtale om Tjenestenivå (SLA)

Sist oppdatert: 28 februar 2024

Garantert tilgjengelighet

DigiQuip garanterer at våre tjenester har en tilgjengelighet på minimum 99,8%, beregnet 24 timer i døgnet gjennom en kalendermåned. Avtalt vedlikehold påvirker ikke tjenestenivået, herunder planlagt systemvedlikehold, diagnostikk, oppgraderinger og driftsmessige rekonfigurering. Planlagt vedlikehold varsles minimum 48 timer i forkant. Nedetid overvåkes via ekstern tjeneste og er tilgjengelig på våre hjemmesider.

Garantert responstid

For å ivareta kvaliteten på tjenestene, gjelder følgende responstider på henvendelser, innenfor åpningstiden for brukerstøtte, mellom 08:00 og 16:00 på hverdager.

 PrioritetEksempel på hendelseEvalueringskriterierResponstid for oppstart av feilretting
Pri 1 – KritiskHele tjenesten er ute av driftBerører mer enn 20% av brukerneUmiddelbart og senest innen 1 time
Pri 2 – HøyDriftsforstyrrelser på deler av tjenesten og funksjonalitetBerører mer enn 20% av brukerne2 timer
Pri 3 – MediumFeil som medfører at mindre del av tjenester og funksjonalitet ikke er tilgjengeligBerører mindre enn 20% av brukerne6 timer

Konsekvenser ved mangelfullt servicenivå – tilgjengelighet til tjenesten:

 MåleperiodeOppetidsperiode for tjenestenReduksjon i % av månedskostnad for tjenesten
Alle dager 00 - 2499,79 % - 99,50 %6 %
 99,49 % - 99,00 %10 %
98,99 % - 98,50 %20%
 98,49 % - 98,00 %30%
 97.99 % – 95,00 %50%
lavere enn 94,99 %100%